قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / بیانات / بت پرستی نکنید

بت پرستی نکنید

 

﴿بسم الله الرحمن الرحیم﴾

هیچ چیزی شما را از حق باز ندارد؛ از حق باز ندارد؛ آزاد مرد باشید؛ حرّ بوده باشید؛ هیچ کس شما را از جوانمردی و انصاف و انسانیت باز ندارد. هر که هست باشد؛ که هیچ کس کسی نیست اگر چه همه کس است. بندگان خدا، آفریده های خدا. اما تا آن وقت که شما را از مسیرتان باز می دارند؛ هر که هست؛ همانطور که حضرت امام صادق علیه السلام فرمود: هر کس، هر که رهزن توست، خانه زادت شده؛ خرسنگی شد نمی گذارد که به کمالت برسی، به هر چه دل داده ای، سر تسلیم در پیش او فرو آورده ای که حجاب تو و کمالت شده، او بت توست؛ داری بت پرستی می کنی.

اگر به مسجد می آیی که می خواهی از این مسجد یک بنده خدایی را شکار کنی، به این عنوان که من مثلاً مسجدی ام، مقدس ام، چطورم، به این هدف که می خواهی او را به دام بگیری،

اگر جز به حق می رود جاده ات
به آتش کشانند سجاده ات

هر که هست، باشد.
ممکن است که یکی را به ظاهر می بینی در نماز است، در روزه است؛ اما این نماز و روزه اش دام بوده باشد. این بیچاره نمی داند که چه خیانتهایی دارد در اجتماع می کند.

مُرائی چه تخمهای بدی دارد می پاشد. هر چه که ، امام صادق فرمود هر چه، هر چه که شما را از خدایتان باز می دارد، آن بت توست؛ هر چه هست، باشد.

و حواست جمع باشد یک وقتی خیال نکنی که دارم عبادت می کنم؛ لابلای تار و پود پرده ی وجودت را زیر و رو کن، فحص و کاوش کن، مبادا لابلای پرده ی بود تو و نیت و پندار تو یک رگه های تیره ای مانده باشد، آنها مزاحم است،

چون عبادت باید خالص باشد؛ یعنی آنچنان که در حضور مردمی، در غیاب مردم باشی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *