قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / شاگردان / خواجه ابوسعید آملی

خواجه ابوسعید آملی

رضا ولایی از قدیمی‌ترین شاگردان علامه حسن‌زاده آملی بود و از سوی علامه، «ابوسعید آملی» خطاب می‌شد. وی ۲۱ تیرماه۱۳۹۳ در ۸۸ سالگی چهره در نقاب خاک کشید و در گلزار امامزاده ابراهیم(علیه السلام) شهر آمل به خاک سپرده شد.

آیت الله رمضانی از شاگردان دیگر حضرت علامه حسن زاده می گوید:
«  آن بزرگوار که سالیان درازی را در محضر استاد حسن زاده آملی (حفظه الله تعالی) تتلمذ کرده بود در دو منقبت علم و عمل سر آمد شاگردان حضرت استاد محسوب می گشت و در این میان آنچه که بیشتر به چشم می آمد جنبه عملی ایشان بود؛ به نحوی که حضرت استاد علامه حسن زاده آملی (دام ظله) بارها در درسها و بحثها ایشان را اهل عمل و شکار معرفی می کرد و یکی از آن شکارها دریافت نغمه ملکوتی «فص حکمه عصمتیه فی کلمه فاطمیه» بود. همان نغمه ای که منجر به تالیف رساله ای مستقل به همین عنوان توسط حضرت استاد گردید. »
حاج رضا ولایی – استاد صمدی آملی – حضرت علامه حسن زاده آملی
دبیرستان دخترانه شیوا – آمل
۲۸ فروردین ۱۳۹۳
شنبه ۲۱ تیرماه ۱۳۹۳ برابر با چهاردهم رمضان المبارک ۱۴۳۵- آمل
 تدفین پیکر مطهر حاج رضا ولایی توسط استاد صمدی آملی

نقل می کنند در ۱۴ اردیبهشت سال ۱۳۸۹ هجری شمسی، آقای دکتر محمّد مطهری (فرزند استاد شهید مطهری) به مناسبت بزرگداشت روز معلم و سالگرد شهادت اُستاد به دعوت مرحوم ولایی به مدرسه شیوای آمل آمده بودند که در بَدوِ سخنرانی شان، به حال حضّار (آملی ها) غبطه می خوردند که:

« ما ( خانواده شهید مطهری ) وقتی به مشکلی بر می خوریم، بعد از توکّل به خدا و ائمّه معصومین علیهم السّلام، دست به دامان جناب آقای ولایی می شویم. وقتی در تماس هایی که با ایشان داریم، صدای ایشان اینقدر برای ما آرام بخش است، زیارت ایشان که جای خود دارد.»

جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۳- سومین سالگرد رحلت مرحوم حاج رضا ولایی

یک نظر

  1. روحشان شاد چه سرمایه هایی داشتیم قدرندانستیم افسوس که این نعمت هایث الهی از ما گرفته شدند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *