قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / بیانات / پیامبر صمد است

پیامبر صمد است

﴿بسم الله الرحمن الرحیم﴾ 

👈می بینید که خیلی هم مورد سوال می شود و نمی توانند که فرق میان انسان جسمانی « أنا بشَرٌ مثلُکُم »، بین « أنا بشر» و بین آن حقیقت « أوّل ما خلق اللهُ روحی، نوری » دو حرف بشر، این بشره ی ظاهر صوری…

همین است که از حضرت عبدالله علیه السلام و از جناب آمنه سلام الله علیهاست.
و لکن آن « روحی» حرفی است دیگر.
بشری ِ صورت ظاهر است. بشر حرفی است دیگر.

در میان کتب آسمانی، مُنزَل فقط کتاب جناب خاتم است که قرآن است؛ جمع است.
اما کتب مُنزَله ی انبیای سلف، آنها فرقان اند. یعنی ممیّز بین حق و باطل هستند و لکن قرآن نیستند؛ جامع نیستند.
جامع، جمع؛ آنی است که همه را زیر پر داشته باشد. همانطوری که جناب رسول الله خودش:

نام احمد نام جمله انبیاست ( صلّی الله علیه و آله )
چونکه صد آمد نود هم پیش ماست

که خودش در نبوتش ختم است؛ کتابش هم ختم است و ختم است؛ قرآن است؛ جامع است؛ جوفی، خلأی ندارد که دیگری بیاید آنرا پر کند؛ دیگر همه است و این قرآن، جمع است و دیگر کتب صورت او، تفصیل او، فرقان او. خودش جمع است؛ دیگر انسانهای کامل همینطور.

الآن حضرت بقیه الله صلوات الله اصل است؛ مؤمنین و ابدال و اوتاد، موحدین صورت او هستند؛ آیت او هستند؛ بیانگر او هستند؛ به این نحوه. و او جمع است که همه را داراست.

یکی از اساتید ما رحمه الله علیه می فرمود که تمام ایمانهای ما، تمام نمازهای ما، همه جمع بشود می بینید تمام ایمانهای ما جزئی از ایمان حضرت خاتم است. تمام نمازهای ما جزئی از نماز آن جناب است؛ همه ی حمدهای ما، ذکر ما، جزئی از آنست.

لوای حمد در دست اوست. لوای حمد، پرچم حمد در دست اوست و اولین و آخرین که حامدند و بیایند، ببینند خودشان را در یک مقام شهودی، در یک مقام تمثّلی، در ماورای این نشئه ببینند تمام این حمدها در زیر یک پرچم و آن لوای حمد در دست اوست که همه ی اینها را در زیر پر دارد چون جمع است. اینها همه شعب و جزئیه. اینکه اینجا می فرماید همینطور.

اینکه اینجا می فرماید:
« بل هو الّذی ظهرَ بصورهِ الآدمیّه »
به این لحاظ.

۴ نظرات

  1. باسلام وارزوی خیرو سعادت برای فعالان نشر معارف الهیه حضرت علامه استاد گرانقدر و عزیزترازجان حسن زاده املی خواهشمندم در صورت امکان دریافت درسهای کامل استادرا برای ما میسر فرمایید ممنون ومن الله التوفیق

    • سلام و درود بر شما
      سپاس از توجه و عنایتتون
      کلیه ی دروسی که از حضرت علامه موجود است، در این سایت گردآوری شده. و چنانچه فایل جدیدی به دست ما برسه حتماً داخل سایت قرار خواهیم داد.

  2. سلام وقت بخیر،ببخشید من از نقل قول ها شنیدم که آیت الله حسن زاده عالم به اکثر علوم هستند از جمله علم شریف “جفر”،من مشتاق به یادگیری این علم هستم چطور می تونم تحت تعلیم استاد حسن زاده قرار بگیرم؟
    آرش قاسمی-۰۹۳۰۵۵۵۶۸۳۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *