قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / بیانات / دنیا گولت نزند

دنیا گولت نزند

﴿بسم الله الرحمن الرحیم﴾

👈 مواظب باش، به فکر خود باش، دنیا گولت نزند؛ وقتی نمانده، حسرت عجیب برای ما نماند. نفرمایید که برای ما چطور بود و …
حرف التفات بفرمایید.
به فکر سرانجام خود بوده باشید.
عاقبتتان را دریابید.
خدای جلّ و علا کفیل ارزاق ماست.
کفیل زندگی ماست.
از ما به ما، از خودمان به خودمان مهربانتر است.
« حسبنا الله و نعم الوکیل »
معارف تحصیل کردن مزاحم با زندگی شما نیست، با کسب و کار شما نیست. همه را برای ما فرموده، داد و ستدتان را داشته باشید؛ کسب و کارتان را داشته باشید؛ آنها همه محترم است.
همه ثواب است؛ همه عبادت است؛ برای گذراندن زندگی ماست؛ اما رسول الله فرمود، خدای ما فرمود، آفریدگار ما فرمود: اینها باید همه مقدمه باشند برای رسیدن به آن اصل.

بدا به حال آن کسی که اصل را از دست داد و سرنگون شده در این اموری که می بایستی به آن اصل برسانند، بطوری کارش را جایی کشانده، شکارش کرده، خدا رحمتت کند شیخ الرئیس چه شیرین فرمود در آن کتاب شریفش به نام اشارات، گفت: جمعی را می بینی، خلقی را می بینی، مردمی را مشاهده می کنی مثل اینکه این استخوان فقراتشان شکسته، گردنشان شکسته ، چون شکسته است نمی توانند سر بلند کنند این بی چاره ها گردنشان شکسته همیشه باید رو به زمین بوده باشند، آنجا را نگاه نمی کنند، بالا را نگاه نمی کنند، سبحان الله قرآن هم می فرماید فردای قیامت یک عده را نگاه می کنی سرنگون اند، سر به سوی پایین اند، از ملکوت عالم بهره ای نمی برند، چرا اینها اینطوری اند؟ برای اینکه اینها کسانی بودند، در خود عالم که بودند آنجا در آن بازار فقط خوی حیوانی داشتند؛ حیوان را تا ول کنی چشمش به سوی زمین است، سرش به سوی زمین است، از آنجا بچرد. آنجا کجا بهتر است؟ کجا چطور است؟
می بینی دوتا سگ برای یک استخوان پاره دارند همدیگر را می درند، این می گوید این استخوان پاره را باید من بگیرم، آن دیگری می گوید: آخ آخ دارند چه می کنند؟ بی خبرند، بی خبرند؛ دور افتاده اند.
جان گرگان و سگان از هم جداست
متحد جان های شیران خداست

علمای اخلاق ما به ما فرمودند در امور زندگی تان از سگ و گربه، از سگ و گربه با آنهمه خوهای پلیدشان باز می خواهند غذایی را بخورند، می خواهند غذایی را بگیرند، در مورد آن غذا تأمّلکی دارند؛ فکر می کنند.

فرمودند: گربه ای را مدتی گرسنه داشته باشید، پس از آن لقمه ی نانی، سگی را پاره ی استخوانی، پیشش بنهی، با اینکه مدتی به گرسنگی بسر برده، الآن که می خواهد دهن باز کند این پاره ی گوشت را، این قطعه ی استخوان را، این پاره ی نان را می خواهند بردارند، این حیوان در حال گرسنگی، در حال فشار درد گرسنگی اول آن استخوان پاره را، اول آن لقمه ی نان را بو می کند، بعد می خورد.

به ما فرمودند دیگر نباید راجع به خوراکهایمان، غذاهایمان از حیوان کمتر باشیم.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *